lördag 21 mars 2020

Köpte du toalettpapper ?

... vaknade en morgon av att världen saktade ner.

Ja, hela världen saktade ner.
 Jag saktade ner för flera år sedan.

Min vardag består av att hålla mig till mina rutiner... Planera...vila...spara energi.
De dagar jag tar mig ut med "Elis" ... Min elrullstol , är mitt liv - min dags höjdpunkt.
Och
De dagar Bella kommer och målar ... Spelar spel ... Eller ligger tyst i min säng och tittar på "paddan" där YouTube , tar hennes uppmärksamhet.

I min vardag vet jag aldrig när jag "tar slut" ... Hur kroppen tänker för dagen.

Begränsningar är min vardag.
Så för mig är det som händer där ute inte så mycket mer begränsande...

köpte du toalettpapper?

Jag sår små frön ...
En påse med basilika ...
En med tomater..
... Och förgror potatis.

Ingen sol i dag, det blåser. Bella brukar säga - det blåser och blåser och blåser ... Vi bor på en sådan ort, där det blåser och blåser och blåser.

Bella, skulle sätt sätt fröna ... Men Bella är sjuk... Snuvar, hostar och nyser.
Tre veckor har gått utan hon varit här ... Tre ja, snart fyra.

Och du frågar... Köpte du toalettpapper ?

Min far dog några dagar efter nyårsafton 2003.
Det var influensa tider...

Jag pratade med honom på nyårsafton i telefon. Jag var förkyld, hade inte åkt hem till honom under julen ... Ville inte smitta.
Min dotter passerade förbi hans bostad under julen, snorig, förkyld ... Ville inte smitta ner honom.
Det blev inga fler tillfällen att ses.

Ska vi hålla oss borta från våra familjer ... Eller inte ? Det är vad som jag bekymrar mig över.

Men jag får frågan : Köpte du toalettpapper?


.... Nu är min skrivork slut ...
Igen ... Kanske kommer en fortsättning...
Tog ju några år sedan förra och detta ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar