onsdag 29 augusti 2012

... bara veckor kvar nu




Naturen visar åter på en förändring… åkte genom skogen på min hoj. Jag hade varit till mina barnbarn som fortfarande höll sommaren vid liv, med bad i sin uppblåsta plastpol och bus i hängmattan. Träden längs vägen jag for fram på visade sina första tecken på att hösten var i antågande Askens blad hade fått en rostig färg, de var vackra på ett nytt sätt. Asken som fick sina löv sist av alla träden och tappar dem redan i september… det är snart … Ljungen hade gett marken en lila matta och lingonen lyste röda.


Så blev himlen alldeles mörk, det blev kallt, åska? Nej ingen åska, jag kom igenom och ut ur molnet framför mig hade jag Bråvikens vatten och då kom solen tillbaka och stora droppar av regn. Vackert, ville haft min kamera i handen och förevigat bilden av detta solregn… men när jag sitter på hojen blir inga kort tagna.




På min väg till jobbet märker jag att ekens ekollon pryder träden… lönnens näsor hänger i klasar, rönnens bär har blivit röda…  Vill inte tänka på det men snart är hojen inställd i garaget och längtan efter vårens första tur börjar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar