fredag 19 juni 2015

90 öre kilot...

Jag står och gör soppa! Det är Midsommarafton 2015... på balkongen står två stora krukor med potatisplantor... potatis som jag satte ner i jorden för några veckor sedan. Blasten är djupgrön och hög... men jag har inte känt efter om den döljer någon potatis. Jag köpte färskpotatis i går 90 öre kilot... och så fick jag nyheterna till mig om besprutad potatis i nyheterna på kvällen... Jag vill inte ha besprutad mat!
Ser på träden och tycker nog att det är dåligt med blivande frukter! Vi sprutar och tar död på det naturliga... bin, getingar... och oss själva.

Det regnar ute, på spisen står tomatsoppan klar, gjord på krav märkta tomater... kan jag lita på det? att de inte är besprutade?

Regnet öser ner. Väder är väder  och tar ingen hänsyn till midsommardrömmar om sol, grilla och dans med blommor i håret... eller att tillbringa en natt i en säng av blommor under ett träd...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar