söndag 5 juli 2015

blev en varm, solig helg på landet...


Tog bussen  ... ut mot Östergötlands skärgård.

Jag vandrade bland blåklockor och smultron längs en stig... en orm slingrade sig fort från diket in bland gräset, men kunde ändå inte motstå att plocka en näve full med varma röda bär.



Såg båtar, tog mig upp i ett torn... såg ut över vattnet... det var varmt, svetten rann...

jag badade fötterna vid en brygga, drack vatten och njöt av dagen. Jag glömde nästan bort min arbetslöshet...
































En ny dag...


Vaknade tidigt... tog en lång promenad

... flera timmar före frukost.

Det var så tyst,
nej inte tyst fåglarna kvittrade...
mina öron gillade ljudet....


Jag gick längs en väg jag hade ett fält av blå linblommor på ena sidan av vägen... på andra sidan vägen, låg vattnet lika blått. En vind fick de blå linblommorna att böja sig och ja... det liknade vågor. Det var morgon, klockan var bara sex, det blev en ny varm dag i solen... 








... nu är jag hemma igen sitter i gräset i skuggan av en sor ek... bilarna susar förbi på vägen och lastbilarna står parkerade på parkeringen och går på tomgång... och jag tänker åter på att i morgon är det måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar