tisdag 15 januari 2013

Färger...

... vit snö faller tätt utanför mitt fönster... men jag vill tänka på våren.

Tulpaner ger en sådan vårkännsla.

Gula, röda, lila... röda med gult i, o rosa med lite vitt i... ja även de vita är vackra... underbara... Tulpaner symbol för vårens ankomst, en blomma för vänskap.

Men ute syns inget tecken på vår att de snart kommer att växa tulpaner i rabatterna. Men jag färgar gärna mitt hem med en bukett från affären, det finns 100-talet arter och former.

Blommorna, blommornas färger och antalet i buketten talar ett språk... blommornas språk. Gul betyder du är solen i mitt liv. Mörkröd, jag saknar dig så. Blå, jag vill vid din sida intill döden.



Gula tulpaner... ja jag skanar verkligen våren.
Jag vill se färgerna, de ger mig energi rakt in i min kropp genom mina ögon.
Slösa med den energigivande blomman, hemma och sprid lite värme och glädje till dina kära, sprid lite hopp om ljus och vår. Men glöm inte att en vit tulpan säger "Jag är inte säker på att jag älskar dig... eller Jag älskar dig inte längre". Gula tulpaner säger "hopplös kärlek". Men röda säger "Din kärlek gör mig varm inombords".

Fick en gång en bukett med 10 blommor i... de var röda, vita och blå. Men förstod inte blommornas språk. Thåström - Fanfanfan stiger i mitt huvud... sätter på YouTube och musikvideon... fast jag inte sett dig på så länge, tänker jag på dig ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar