fredag 1 februari 2013

1/12 del av året...

Januari månad försvann, och februari har gjort sin entre. Solen lyser utanför mina fördragna gardiner...Nej, ska inte dra upp persiennerna eller ta bort alla tygskynken som hänger i vägen för den. Ska jobba ytterligare några nätter och sover bäst i mörker.

Snön ligger kvar, jag var till pappas grav, ett tjockt täcke hade lagt sig över kyrkogården. Det var tomt, och snön vid gravarna var orörd, utan spår... men mina skor bröt snöskorpan. Gravstenen var gömd under snön, jag fick tag på lyckan och drog upp den och tände ett ljus... mindes förra årets vandringar dit och den gången jag gjorde en snölykta vid graven... idag,ritade jag ett hjärta i snön.

Fick papper från Bilprovningen... nej, jag har ingen bil, men hojen ska in på besiktning... en påminnelse om att våren kommer.

"Suddar" i januari, det blev en tvärnit med fritt fall... nej vänta nu, måste känna efter, att ramla gör ont... det gör inte ont, känner friheten...  blev ett lyft med ett lite tillfälligt kaos ... och ... Ja! Jag är lyckligare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar