måndag 25 februari 2013

Hopp...




































...ett välkommet läte hörs från träden, det droppar från taket, vattenpölar på grusgången och solen skiner.


Februari månad är snart slut... en månad som för mig tillbaka i tankar och gör att jag grubblar en del... Det har gått tre år nu... och jag har inte varit tillbaka ännu, fast tanken att göra ett besök någon gång finns där.
Tankar far också genom huvudet, vad är det vi gör med våra liv?... med vårt livsrum?... Slö tittade på Tv här om dagen, plötsligen nådde några ord fram till mig.
Men vi har inte tid!.. Det hela handlade om att barn "föds upp" på snabbmat. Det finns inte tid till att laga näringsriktig mat. Men Hallå! vad är viktigast i världen? Att barnen får en bra start i livet, med bra, giftfri mat... eller är det viktigaste att vi kan köpa ny bil, modekläder, åka utomlands...



Men nej solen skiner, jag gick genom parken på vägen hem, jag gömmer mig i tankar om våren för att slippa tankar om hur vi lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar