måndag 19 augusti 2013

väggar, murar... till för att skilja av, dölja ... slippa se.





... några veckor till går jag längs muren till jobbet, trädens grenar hänge över från insidan av parken.
Ja, insidan... mycket känns nu handla om att vara på insidan eller ute. Arbeta eller vara utan arbete.

Så hittar jag en historia om när muren kom till.






Jag går på "rätt sida" av muren, längs slottsparken, på väg mot jobbet. 
"Rätt sida"... ? Rätt sida för en arbetare, tänker jag.

Sidan, murens utsida... där kolköarna höll till. Kolkörarna som orsakade att muren byggdes, så slottsfrun slapp se dem, när de väntade utanför bruket med sina laster av kol... och i brist på toaletter gjorde sina behov.

Nej ska inte jobba... jobbade gjorde jag i natt, nu ska jag träffa min jobbcoach, och sedan ska jag hem och sova.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar