lördag 12 oktober 2013

vecka två slut som arbetslös...

... ok, erkänner, sover alldeles för länge.
Den orange-färgade foldern från arbetsförmedlingen möter mina ögon på väg in i min köksvrå... Texten på foldern lyser i vita bokstäver, "Vad gör du i morgon?". !!!
... i morgon, undrar vad jag gör i dag? !!!

Känner mig lika mulen, grå och trist som vädret var i början av veckan... och kan inte riktigt ta in att solen faktiskt skiner där ute.

Mina jobb-ansökningar som jag skickade in under september börjar komma tillbaka nu...
med orden, "Vi tackar för visat intresse, men tjänsten är tillsatt med annan sökande". Undrar hur många mail med de raderna de får skicka ut... tror inte jag är ensam att få dem... Men, det är en känsla i mig... en känsla av att jag inte finns... kroppen vill bara sova.

Hösten är vacker, och jag försöker ta med kameran ut... jo blir bilder... men känslan..? glädjen?...

I går tvättade jag hojen, sex månader i garaget väntar för den...
               ... tänk om det ändå varit sommar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar