tisdag 17 mars 2015

... när jag möter dem som längtat ut hela dagen.



Jag har varit ute och gått... på vägen hemåt igen, efter timmar längs stigar och gångbanor, möter jag dem som stått inne hela dagen i någon lokal, på en fabrik eller suttit på kontor. De är också på väg hem.



Mars månad och ännu inget jobb, men solen lyser och jag har nya skor.
Jag städade balkongen... tvättade stolarna... röjde i blomlådorna... gurkplantorna växer i fönstret i min köksvrå.




Mars månad, jag saknar att vara som dom som går hem från sina jobb, jag saknar arbetskamrater, helger och att ha riktig ledighet, kunna planera min tid och veta vad jag gör i morgon, jag saknar frihet och vill slippa gå och undra "kommer någon att ringa"?




Trots all denna saknad efter ett "vanligt liv" så har Mars månad varit ok... full av händelse som gjort mig glad. Besök, långa promenader, lite uteliv, solen skiner och gurkplantorna växer.
Och månaden är ju inte slut kanske ringer någon och säger... Grattis du har fått ett vanligt liv...






1 kommentar:

  1. Buenas tardes,

    Si ustedes viven en Canadá o EE. UU. y desean saber mas de la cultura Española, por favor visiten el siguente enlace:

    http://casadeespanamanitoba.blogspot.ca/

    Saludines,
    Luis Garcia

    SvaraRadera