söndag 8 mars 2015

yippi, jag överlevde vintern

... våren är här!
Den mörka, gråa trista vintern är besegrad. På Tv visar de hur skidåkarna i Mora sliter i Wasaloppet, flera plusgrader och vatten bitvis i spåren. Första gången som Wasaloppet inte körs första helgen i mars... nu i år skidar de fram i spåret den andra helgen.

Men jag går ut i Solen! På min vandring i dag har jag fångat mina första bildbevis på att våren är på väg.


I parken var det översvämning,

en fjäril flög framför mig och landade i gruset,

och jag hittade gula krokus i gräset...







Den första borttappade skon i diket...





Mindre kul är det att se det skräp som någon slänt längs vägen, kan det vara så att hen trodde det skulle smälta med snön.


Jag ler åt skylten med varning för istappar... nej istappar får vänta nu... deras tid är över.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar