fredag 20 juli 2012

... adress 31


"Sitter" och packar igen… 2012-07-20…
Undrar om jag borde sluta flytta på mig som jag gjort… eller kanske sluta att bosätta mig… men världen kräver ju att du ska ha en adress… varför…? har ju en e-mail...

Sorterar papper, och minns alla gånger jag läst dessa brev och skrivna rader… som tårarna rinner till… men jag sparar dem… minns igen och undrar om jag någonsin kommer att förstå… förstå vad?

Foton, resor, gamla biljetter till bio...

Det är knappt 14-dagar kvar tills jag ska sova i en ny lägenhet. Sätta upp gardiner i nya fönster, låsa upp ett nytt lås. Men det var först i dag jag började packa… men jag saknar kartonger... eller? Inte lätt att få ut kartonger hit till landet, den lilla affären i byn får inte mer än en, högst två banankartonger i veckan. Och har man ingen bil, vilket jag inte har, så att ta hem kartonger från samhället betyder bussen ... och.... hummm, haha tänk er mig på bussen med händerna, armarna fulla med banankartonger.
Men upptäckte, att det inte är mycket kvar av det jag släpat runt på i alla år… behövs inte så många flyttlådor. Någonstans, antagligen lite här och lite där har saker lämnats, gått sönder, kastats eller fått ny ägare.
Nu packar jag i kartonger märkta packas upp, och packas inte upp… blir mindre än tio totalt… kanske åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar