söndag 15 juli 2012

... ut till skogens skafferi




Smultronen fick ner mig i diket … men jag skulle ju ut och plocka blåbär…




Det lyste rött från vägen. 


...en samling av vallmo  inne  i skogen, de kändes felplacerade, hur hade de hamnat där?... 
Men de fick mig att ta steget in i skogen.
och så dök den upp… ”kantarellstigen” och jag gick och plockade och plockade… 




Varje gång jag reste på mig och tänkte "nej nu är det bra"
… så syntes nya lysande i mossan.
...men blåbär var det jag skulle plocka… men oj, där borta lyser det mer gult… 


















nära skogen höll mig kvar i dag... och vad hade jag bråttom hem till?..








det blev blåbär till kvällen, med inslag av smultron... en paj och stekta kantareller på smörgås...


... och många tankar som passerade genom huvudet... som varför köper vi djupfrysta blåbär... och svamp i burk?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar