onsdag 18 juli 2012

natt...

... sista skiftet före ledigheten, och de flesta här går på semester efter denna veckan.
Satt i trucken i natt och funderade, undrade vad mina gamla arbetskamrater gjorde denna natten... jobbade de också? eller var ett annat lag ute på nattskift. Vilka? Undrar om de någonsin tänker på mig. Hummm,  -Vart tog hon vägen? Vad hände? eller är jag glömd. Tanken på att åka dit och hälsa på har kommit många gånger, säga Hej, här är jag, jag lever, hur mår ni?
Men varje gång den tanken kommer hittar jag något hinder... så är nog inte mogen för det. Undrar om det någonsin kommer att hända? eller om den där dagen i februari 2010 var den sista...
Det finns personer på min nya arbetsplats, som är så lika gamla arbetskamrater. Lika i tal, rörelse, skratt, kroppsform ibland skrämmande... bara namnet som skiljer.
Hissen kom ner och avbröt funderingarna i natt... ja, hissen med tomlådor som skulle lyftas ur, staplas och så väga in nytt skrot, ställa i hissen och skicka upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar