tisdag 27 november 2012

Ciprofloxacin....

Väckarklockan ringer... jag drar fötterna över sängkanten, det är kallt i lägenheten. Ja, just satt ju ner temperaturen på elementen i går... då jag tyckte det var för varmt. Tar täcket och snurrar in mig i det. Det är dags för frukost - havregrynsgröt med en sked lingonsylt.
Nej jag är inte på väg till jobbet... ska ta min antibiotika, i dag är det den sista! skönt hoppas jag är mer som vanligt i morgon igen. Har gått på antibiotika nu i tre veckor, de första 10 dagarna på sjukhuset fick jag det i droppform, direkt in i blodet. Tror aldrig jag varit så sjuk.
Det känns som jag missat hela november månad... folk pratar om att det snart är jul... kan inte riktigt få in det... snart nytt år 2013...
Drar upp persiennerna, det regnar... grått, grått skulle vara lätt att somna om igen efter gröten... men måste försöka hitta ork och styrka igen ... har min frivecka på mig innan det är dags för jobbet igen... sjukskrivningen gick ut i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar