lördag 17 november 2012

... nio dagar

Jag har varit på "besök till en annan värld" Jag visste den fanns men var länge sedan jag var där...
Vid matintaget en av dagarna på min vistelse lyste en liten tanig gumma upp, och sa, I dag kommer min man på besök, en halvtimme senare kom han. De satt vid fönsterbordet, hon i en rullstol och tittade ut genom fönstret... och han i en stol bredvid, läsandes tyst sin tidning....
Mitt insjuknande måndagen den 5;te följdes av ett besök på sjukvården... hemskickad med tabletter och nässpray, intog jag på nytt sängläge... febern steg... frös svettades. Torsdag morgon värkte magen vid varje andetag. Spydde... Ringde taxi gul, den med gröna märken på. Iförd nattlinne, morgonrock och vinterstövlar började så en oplanerad resa.
...och så följde  nälstick, nålstick och nålstick... dropp, syrgas, morfin... CRP-värde över 300, blodtryck 70/41, och feber... jo, jag grät en skvätt...
nu är jag hemma på permition... de vet fortfarande inte säkert vad som är fel... och febern vill inte ge sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar