måndag 5 november 2012

... sängläge


... helgen avklarad med sina två 12-timmars pass... kämpade mig igenom dem med rinnande näsa, nysningar och värk i kroppen. Försåg kroppen med Ipren, Alvedon, näsdroppar, Fisherman´s Friend, ingefära riven i varm mjölk, vitlök, Kan Jang, C-vitamin tabletter, pressade citroner och mängder av varmt vatten. Trodde nästan jag skulle klara mig från sjukskrivning... men i går kväll slog febern till. Fingrarna värker, armarna och benen värker och tårna värker, bomull i huvudet och näsan riskerar att lossna.

Blev en natt flytande i svett.
Vaknade med mer feber...

Jaha, sjukskriva sig... hade inte tänkt bli sjuk!... hur gör man?... numret jag fick vid anställningen till en av cheferna hade upphört!
hummm... men hade numret till lönekontoret och fick hjälp att meddela min avdelning att,
"de får klara sig utan mig i dag"... och ja, kanske hela veckan?..
nej, nej... inte ska jag väl behöva gå till läkare för längre sjukskrivning. Kom på att jag inte ens vet vart vårdcentralen ligger!?

Intar mer ingefära, Ipren, näsdroppar.... och har doppat näsan i klöver vaseline.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar