onsdag 12 december 2012

12-12-12


11-11-11 var datumet då jag första gången skrev här, det har gått drygt ett år på min vandring och ett nytt ”speciellt” datum dyker upp… 12-12-12. Men nu är det slut på dessa, finns bara 12 månader, så något 13-13-13 eller 14-14-14 kommer inte att inträffa.

Tiden för att skriva har minskat sedan jag började jobba. Och kameran kan ligga på bordet i en vecka utan att jag tar ett kort. Saknar det… men får vara glad att jag har jobb… ja, i nio månader till. Sova, äta, Jobba! Anstränger jag mig med något mer säger kroppen ifrån.
Tidningarna är överfulla med ”jul”… ja, mest annonser om vad du ska köpa i julklapp. Handlarnas stora helg... ja länge sedan jag slutade hoppas på att tomten finns.

Ja, och ett nytt år, bara några veckor kvar dit. Jag målar de sista penseldragen på årets tavla. Vill måla dem i vackra, varma färger. O, nej vintern är inget hinder för värme och färger. En skön tid med mys… tänk om jag hade en öppen spis… men tänder ljus, många ljus och dricker varm choklad, insvept i mitt täcke.
Ja, vad väntar under det nya året? Jag vet det blir… nya glädjestunder… nya bekymmer... och så kommer det förhoppningsvis stunderna som gör just det året, till det året…Ser nya små barn springa barfota i halvmeterhögt gräs, och en ny tidpunkt kommer då jag åter bli arbetslös. Ja, arbetslös, livet är knepigt. Arbetslös, en massa tid ”över”. Arbete stressa för att hinna med… 





Kommer jag minnas den 12-12-12 för något speciellt...
nej tror inte det... 
en vanlig dag, solen sken när jag gick till jobbet... 
jag lyckades fånga den och så några träd på bild... ja, ja jag och mina träd... 
och så när jag gick hem vid 22 tiden på kvällen var det rimfrost i träden och minus 18 grader...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar