torsdag 13 december 2012

... några gamla foton

... satt på jobbet i matrummet och tittade ut genom fönstret... träden gnistrade i solen, klädda i rimfrost. Ett fat med lussebullar dök upp, ja vist ja det är ju Luciadagen i dag... gula och fina fulla med saffran. Fast jag kan inte äta dem, lussebullarna, jag tål inte mjöl.

Men tankarna flög iväg till mina barn och alla Luciafirande som gjordes på dagis, hos deras far och mor-föräldrar och i skolan när de var små.
Tog fram ett gammalt album när jag kom hem från jobbet... Tomtar, tärnor, stjärngossar, pepparkakor, minns när jag sydde en pepparkaksdress till yngsta sonen och så gjorde vi en hatt av kartong. Oj vad tiden gått och hur min vardag förändrats sedan de flyttade ut... I dag hade jag helt missat Lucia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar