tisdag 9 april 2013

Lära nytt...

... veckorna går, dagarna räknas ner.
För ett år sedan, efter åtta månaders arbetslöshet och hundratals jobbansökningar, var jag på anställningsintervju, ett jobb jag fick och började förra året i maj. Nu är det ett halvår kvar, sedan lägger företaget ner.

Känns jobbigt att börja söka jobb igen. Jobba och söka jobb... vad ska jag göra vad ska jag bli? och, ja hur, skulle det gå till att börja plugga igen vid min ålder?... vad skulle jag leva på?... för något studielån finns inte för "gamlingar".

Vill helst bara gå de här sista sex månaderna och få vara ifred, få andas normalt och känna att jag fortfarande har ett jobb.... men nej, min jobbcoach piskar på... ut och sök jobb.

I dag och i går har jag fått lära något nytt... har gått hjul-lastarutbildning, på mina lediga dagar. Kört runt och travat sj-pallar, läst teori och gjort prov... så visst kan jag fortfarande lära nytt... men vad ska jag lära och blir det något jobb efter utbildning?... eller bara skulder?..

Får grubbla på det de närmaste dagarna under mina nattskift...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar