måndag 1 april 2013

visst smällter det...

Avslagen, trött efter dagens förmiddagsskift...
hatar verkligen förmiddagar och att gå upp klockan 03:45 !

Hemma efter avslutat skift och helst skulle kroppen vilja sjunka ner och sova...
I köksfönstret står de omskolade gurkplantorna. Ser fram mot att kunna äta mina egenodlade gurkor, men nu i dag blev det köpt i salladen.

Jag luras av solen när jag tittar ut genom fönstret, det ser så inbjudande ut, skulle kunna få mig att hänga in vinterjackan i garderoben och ställa undan vinterkängorna. Men jag vet av dagens promenad till och från jobbet, att det inte är mycket till värme där ute.

Men det är sol där ute så på med kläderna ut i solen.





Hittade en övergiven ...
ensam ... sko vid vägkanten.
En äldre farbror med rullator stannade och frågade mig vad jag fotade... "Han undrade ?"  Har du hittat tussilago?
... men nej inga tussilago.
... bara en sko










... ett hjärta av is, fångade min blick.

visst smälter det snön var nästan borta vid Järntemplet.

... och nu, sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar