måndag 22 april 2013

våren kom så...

... jag tittar ut det regnar, alldeles grått svårt att säga vilken tidpunkt på dygnet det är.
Det enda som lyser upp där ute är den blanka våta asfallten.




Regn,... hummmm, ja men snön är borta, drygt en vecka sedan det snöade här senast.
Mina gurkplantor står i fönstret i min lilla köksvrå. Jag ger dem vatten.




Såg snödroppar i det torkade oklippta gräset hos mina barnbarn förra veckan. Både de vita snödropparna och mina barnbarn fångade solens strålar den dagen....




... och så inträffade det som verkligen är vår för mig. Jag fick min första färd med motorcyklen.  En månad senare än förra året. I år blev det, 16 mil, i sol, 12 plussgrader, och jag frös inte ens om fingrarna. Men i dag är det regn igen.... aprilväder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar