lördag 27 december 2014

27 december, Julen är över




... vaknar drar gardinerna från fönstret och möts av ett vitt landskap, träd med snö som får mig att bli glad och en blå himmel.

Solen gav mig extra fart med frukosten...
på med varma kläder och ut.

Så där ute i den gnistrande snön åker kameran fram. Min mor fotograferar också mycket och när jag fångade snölandslapet så kom jag att tänka på att hon i torsdags när jag var på besök hos henne sa att hon hade kort som var färdiga hos fotografen. Om jag skulle hämta dem åt henne, och springa upp med dem till henne, då blir hon nog glad.






Var det fel eller rätt? ... när jag ringt på dörren hos henne, vill hon inte släppa iväg mig. Jag kände hur jag blev varmare och varmare där jag stod och förklarade, nej jag ska inte ha kaffe, nej jag ska inte stanna, jag ska bara lämna in dina kort som var färdiga hos fotografen.





Hon ger mig dåligt samvete när hos säger att hon har tvättstugan och att hon faktiskt kan ramla där nere när hon tvättar... hon vill ha mig kvar, jag undrar var hemhjälpen är? mitt besök var inte planerat... Jag kramar henne och går








jag tar min efterlängtade solskenspromenad i snön... gjorde jag fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar