måndag 8 december 2014

jag är en i mängden som letar...

... sitter med en stor kopp kaffe. Det är måndag... igen. Jag sov länge, kroppen känns seg, hjärnan vill inte vakna, solen lyser där ute. Jag knappar in koden på datorn och öppnar arbetsförmedlingens sida. Med ryggen mot fönstret och den lysande solen börjar jag leta. Förra veckan letade jag också... men hittade inte ett enda jobb som passade in på mig. Veckorna går och efter varje vecka utan ett jobb som resultat minskar min tro på att hitta det... jobbet som kan ta mig fram de åren som återstår tills jag blir pensionär.

Lediga jobb, 25 105 i hela Sverige... hur många är utan ? hur många är vi? hur många procent av befolkningen sitter och letar?

Kultur media design, låter kul 281 jobb lediga. Jag skulle vilja vara fotograf eller journalist, jobba med ord, kanske jobba på bibliotek en miljö jag tycker om... var på biblioteket i Eskilstuna i helgen och hittade en "bokgran".

Naturbruk, 93 jobb.

Industriell tillverkning 458 jobb området där jag tillbringat största delen av mitt arbetsliv ... fabriken... men de söker inte mig de heller.

Under fliken Östergötland hittar jag 1094 lediga jobb, 348 i Norrköping... undersköterska, sjuksköterska, extrajobb för studenter, extrajobb på kvällar och helger för någon som redan har ett jobb, säljare, resemontör till uppdrag utanför Sverige...

och så gör jag ett försök... skickar ett personligt brev och drömmer... önskar några dagar på ett svar som ger mig något att göra.



Hej 

Måndag igen, veckorna går och jag letar jobb.  
Mitt mål är att få ett arbete där det förväntas att jag tar ansvar.  
Ett arbete där min arbetslivserfarenhet kommer till användning, men jag vill också få nya utmaningar och erfarenheter.  Helgen lyste upp min tillvaro, tillsammans med yngsta barnbarnet blev julgranen klädd och pepparkakorna bakade… fast hon tyckte det var godare att äta degen och att riva ner kulorna i granen.

Större delen av mitt arbetsliv har jag jobbat med olika processer. I mina arbetsuppgifter har förekommit värmebehandling, smältning av metaller, svetsning, datahantering, kontroll och klassning av material.  Jag har kört truck och travers. Hela livet är en process. Mitt första jobb… var en praktikplats på dagis.

Att arbeta i team är givande och roligt. Men jag trivs även med att arbeta själv, när det finns bra förutsättningar för samarbete.

Som person är jag självständig, strukturerad och noggrann.

Jag har vana av att jobba i projekt, delta i förbättringsarbete och att leda och ta ansvar för mitt arbete, vilket jag trivs med. 

Jag är född på landet och de sjutton första åren bodde jag på en bondgård. På min fritid tycker jag om att gå i skogen och fotografera, lyssna på musik, dansa … rita…

Jag kommer gärna på en intervju.   
Vänliga hälsningar Eva-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar