onsdag 31 december 2014

god morgon

... klockan är tio på förmiddagen denna sista dagen på år 2014. Jag sitter och funderar, jag har ätit min gröt, druckit mitt morgonkaffe... jo, det kan nog bli en kopp till. Försöker sortera i året ... resor, tåg, stationer, olika övernattningsplatser, värme, barn och barnbarn... men lämnar det.

I morgon är en ny dag ett nytt år... men var är skillnaden förutom vårt sätt att ge ett nummer på dessa solvarv vi gör runt vår stjärna?
Ytterligare en helg för konsumtion, ytterligare en helg av stress, krav och ensamhet. Vad ska du göra på nyår? Nyårslöften... fyrverkeri!
Ibland händer det så mycket i världen, i Sverige, i min närhet att jag bara blir tyst, i minuter, timmar, dagar ...

Tiden går vi går mot slutet och räknar in det... öppnar en dörr stänger en annan.
Jag ska ta en promenad, se på ljus och människor, hoppas, önska...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar