måndag 17 november 2014

Grått, grått, grått...

I dag var som i går. Dagarna är gråa, en ny vecka börjar. En ny vecka?! Jag vaknar av att telefonen ringer klockan är strax efter åtta. ja varför skulle jag inte sova när jag ändå inte har något arbete?
Jag går upp, drar gardinerna från fönstret, och drar upp persiennen. Det är grått, så grått. Jag ser knapp någon skillnad på det ljus som kommer in jämfört med det som fanns innan jag drog isär gardinerna.
Jag sitter i min gråa soffa... ja, jag har inget kök att sitta i, inget köksbord, så jag äter sittande i min gråa soffa. Minns alla gånger jag sa till mina barn att inte äta i soffan... äta ska man göra vid bordet i köket. Gröt, jag äter min gröt som fått en färgklick av de djupfrysta, nu tinade jordgubbarna jag plockade i somras. Sedan väntar timmar framför datorn... fylla i kassakort till A-kassan... leta jobb på platsbanken... det är verkligen grått.
En runda ner till biblioteket, läser tidningen. Och ute är det grått, grått, grått. Gick till min mor, min mor med sitt alldeles gråa hår. Det var mörkt när jag gick hem, det gråa var borta, slukat i mörker. Klockan är strax efter fem när jag kommer hem. Jag har gjort allt för i dag... är det dags att sova nu? I dag var som i går... hur blir det i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar