torsdag 20 november 2014

... ingen reklam, tack.

Kommer hem från dagens morgonrunda måste ut och få luft går inte att sitta inne framför dator och tv hela dagarna. Jag har gått längs ån tittat på det fantastiska i naturen

som är gratis... trädens skulpturer, ändernas lek, gräset är grönt fortfarande ingen snö, ljud från gruset under mina fötter och dofter från löv som sluter kretsloppet och förvandlas till ny jord ... Det är bara min egen vilja att se, höra, känna och lukta, som begränsar intaget av allt som finns där utanför dörren...  

Men nu när jag kommer hem,  där på golvet i hallen ligger en hög med reklam.  Jo jag vet jag borde sätta upp en lapp på dörren "INGEN REKLAM TACK" men är väl latmasken, det ska jag göra, men när? nu måste det bli av!
Nu ligger den där reklamen där på golvet! Och överst i högen nås mina ögon av "NATUREN ÄR TRÅKIG" allt blir roligare med ny teknik. Jag har hört orden på TV också, reklamen med en pappa och hans barn ute i skogen...

Naturen är tråkig, är det det vi vill lära våra barn? ...


Naturen är FANTASTISK! i min ögon, mina barnbarn springer på ängen på landet, ser djuren i skogen och gråter när de ser ett överkört djur på vägen. De sår frön som blir morötter, som de äter, bygger kojor av gamla grenar, matar kaniner...

Nu ska jag sitta med min dator ett par timmar... inget roligt... bara ett måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar