lördag 19 maj 2012

Börja om lära nytt...

Det var 23 år sedan jag stod på en ny arbetsplats. Nya lokaler, människor och rutiner ska matas in i huvudet... och så arbetsuppgifterna.

Det är tufft att börja jobba igen. Finns en rädsla .. tänk om jag inte klarar av det... kroppen är ovan, den har varit i viloläge länge. Vaknar före väckarklockan ringer, och tur är väl det för i Söndags hade jag valt fel veckodag för alarmet.

Jag var och handlade i går... en bortglömd känsla kom, känslan att känna att jag har råd att äta, köpa en banan och en chokladkaka. Men ska ut och plocka lite nässlor i dag.

Nu har jag två lediga dagar efter 64 arbetade timmar. Satt ute och intog min frukost, lyssnande på fåglarna och såg att äppelträdens blomknoppar snart slår ut, det har hänt en massa i naturen under de dagarna jag jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar