måndag 21 maj 2012

tidig morgon utanför jobbet....

Det var ljusare i dag på morgonen än för 14-dagar sedan då jag körde med hojen till mitt "nya jobb" för första gången... och fingrarna gick att röra på när jag parkerade i dag.


När jag gick längs muren till fabriksporten vid jobbet for mina tankar igen runt arbetslöshet. Släpp nu säger ni säkert, men ... så här ligger det till, jag har "gått in genom en dörr" till en anställning som jag vet slutar i arbetslöshet...




Jag har fått en visstidsanställning som kanske förlängs, men företaget jag jobbar på ska flytta utomlands nästa höst.

Så även om jag får förlängning tar jobbet slut då. Arbetslöshet är något som det pratas om varje dag... jag jobbar med folk som vet, eller inte vet vad de gör sedan, när "dörren går igen". Samma sak för mig jag vet för ett tag vad jag gör, men vet också att det finns ett slut.





Kikade in innanför muren längs vägen från parkeringen på morgonen, där ligger en park... vackert.
Och alldeles bredvid ligger industriområdet.




Och när jag gick hem... var det strålande sol.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar