torsdag 10 maj 2012

Ledig.

Jag är ledig i dag... inte arbetslös.
Som arbetslös är man aldrig ledig. Hela tiden hänger det på dig att söka jobb och att vara anträffbar om någon ringer eller vill ha en intervju med dig. Du kan inte säga nej.
Du kan aldrig planera något... du vet inte vad som händer....



I går på min första lediga dag, tvättade jag. Och i dag var det tänkt att jag skulle gå till grannbyn... men blev lite längre bort. Blev upplockad på vägen och fick skjuts till en vacker plats vid en sjö, och så gick jag hem därifrån. "En ny väg med gamla minnen."
Jag fick min vandring trots att jag inte går hemma längre och är arbetslös...
i dag är jag hemma för att jag är ledig från jobbet. 
En skön känsla... och jag vet vad jag gör på Lördag.


Det blev några plockade gullvivor som jag tog med till pappas grav... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar