söndag 20 maj 2012

... väntande på en äng.

Drog mig runt skogen... det växer, och blommar för fullt. Smultronblommorna lyser vita längs vägen och lovar röda smultron om några veckor.

Är trött i dag, och full med tankar. Men tankarna bara mal runt så, så mycket kreaktivitet blir det inte av dem.
Har gjort matlådor och fryst in för de kommande arbetsveckorna.
Plockade lite nässlor, och så omskolade jag mina plantor. Mina gurkplantor har fått sina första stora gula blommor, och potatisens gröna blast har visat sig i rabatten.

Har ni sett den Arbetsförmedlingens "reklamavbrott" på TV. Människor står på en äng helt orörliga, som statyer, oaktiva ...  så plötsligt öppnar sig en dörr och någon försvinner in där. Kände det precis så när jag var arbetslös som en lång väntan på något, men vad?... som en reservdel liggandes på en lagerhylla i väntan på att passa in... Och så öppnar sig en dörr, personen rycks in... in till något nytt. Arbetskläder på, stämpla in, tryck knappen, gå dit... Omtumlande, men jag har blivit mycket väl omhändetagen på mitt nya jobb.
I morgon ska jag dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar