måndag 25 juni 2012

Det är bra med regnkläder...


Väder! Väderprognosen har blivit viktig i min planering för att ta mig till jobbet. Hojen och jag ska dit och hem oavsett hur vädret är. I dag på morgonen ösregnade det, vilket betyder 60 km/h och en kvart tidigare avfärd hemifrån.
Det går… och jag är så stolt över mig när jag går upp 03:30… Morgontrötta jag!..

I dag har det regnat, regnat och regnat… Jag stod och såg ut genom truckporten på jobbet … och det regnade och regnade. Det var så det rann in genom porten.

En timme senare på väg genom lokalen droppade det på min hjälm, takluckorna stod öppna och på golvet hade det bildats ”pölar”… Inte ett moln syntes genom luckorna… eller just bara moln… en grå, grå himmel.

Vid intaget av min matlåda såg jag ut genom fönstret i pausrummet…. Det regnade och regnade och blåste. Träden kastades fram och tillbaka, löven ”dansade”, medans det öste ner regn över dem.

Efter nästa påfyllning av skrot i ugnen tittade jag ut genom dörren på baksidan, och det regnade och regnade. En truck lastade av en lastbil. Blött skrot är inte bra.

Jag kör in skrotvagnen i ugnen och tömmer av lite. Det rinner droppar från min panna ner på mina kinder. En droppe stannar mellan mina läppar… den smakar salt. 
Det var inte regn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar