fredag 1 juni 2012

... det regnade på vägen hem.

Klockan tre, i natt satt jag och åt min havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk... på jobbet. Regnet öste ner ute, ojämnheter i fabriksplanens asfalt fylldes av regnvattnet... och det bara fortsatte hela natten. Under mitt ätande av min gröt funderade jag på morgonens hemfärd och hur blöt jag skulle bli på vägen hem.

Natten flöt på, andra natten på mitt nya jobb och tre kvar, de sista två är 12-timmars pass. Eld, värme, motorer som brummar, skrot som faller... ett motorskydd löste ut och en hydrauloljeslang sprang läck.

Det var länge sedan jag jobbade natt, men det fungerar, sover bra på dagarna. Nu är klockan snart fem på eftermiddagen... sitter med mitt kaffe och startar en ny dag. Det regnar ute... kanske har det regnat hela tiden när jag sovit... kanske regnar det hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar