torsdag 28 juni 2012

vädret i dag ... sol


En ny dag… och vilken morgon!

Jag stod och såg ut genom truckporten på jobbet … och solen sken… inte mycket av världen som syntes genom öppningen, berget finns där utanför och bara några buskar har lyckats slå rot på det. Men så mycket gladare man blir, av solens strålar.

En timme senare på väg genom lokalen tittade jag upp och ut genom takluckorna himlen var alldeles ljus blå… Vackert !

Vid intaget av min matlåda såg jag ut genom fönstret i pausrummet… Ett par ungdomar gick förbi på gatan med badhandduk slängd över ena axeln, på väg till badstranden 50 meter bort. Träden badade i sol, bladen tog tacksamt emot ny energi, några vita bommullsmoln hade målats på himmelen.

Efter nästa påfyllning av skrot i ugnen tittade jag ut genom dörren på baksidan, jo, solen lyste en truckförare gick i kortarmat.

Jag kör in skrotvagnen i ugnen och tömmer av lite. Solens strålar skär in i lokalens damiga luft… oj, vad är det jag andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar