onsdag 29 februari 2012

... dagarna går.


I morgon en ny månad… ett nytt halvår för mig? Det har då gått 6 månader sedan jag blev arbetslös. Och nu? Ja, nya jobb ska sökas, nya nej kommer att dimpa mer i min e-post. Eller Nej, kan det inte vända? Varje nej tar en del av mig, en del nej tar mer. Känns farligt att söka jobb, tänk om jag försvinner i en massa NEJ. Tänk om jag ger upp mej.
Kunde inte tro då i september att jag skulle stå här i mars utan att ha jobbat en enda dag på 6 månader. Kunde inte heller tro att jag skulle söka alla dessa jobb. I går blev det fem nya, maskinoperatör, administratör, kyrkogårdsarbetare gånger två och begravningsrådgivare. Nu så väntar jag igen, men vill att telefonen ringer och någon säger. Du är välkommen till oss på en intervju.
Sitter med dagens gröt, och kaffe. Det ser mulet ut ute, som en höstdag… I går hade jag tvättstugan, lägenheten ser ur som ett torkrum. Det hänger lakan och handdukar över skåpdörrarna, på stolarna hänger det tröjor, "kupévärmaren" i torkrummet i tvättstugan förmår inte att torka tvätten under en dag. Ska vika och fixa med den nu innan jag tar mig ut på dagens vandring.
… och i morgon, är det torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar