tisdag 14 februari 2012

i dag ska jag tvätta.

... någon sa en gång till mig, att det är bra att vara uttråkad ibland. Man uppskattar bättre de små gyllene stunderna då.

Har tvättstugan i dag, så börjar dagen med att gå ner och starta första maskinen. Det har fallit snö under natten. Så pass mycket att den kryper i skon, det blir kallt. Men gillar snön, ingen snö inget bra vinter-ide. Lite mer snö sedan kan jag nog ta några fina riktiga vinterbilder.

Är alla hjärtans dag i dag. När jag var liten fick jag en halskedja av min pappas moster, hon hette Hulda och bodde i Norge. På kedjan hängde ett litet hjärta, med en ros på. På baksidan står Gud som haver barnen kär... på norska. Jag har fortfarande detta hjärta runt halsen i en läderrem, guldkedjan blev med åren för liten och gick av.

Nalle Phu... björnen med ett stort hjärta

I mitt hjärta bor mina barn och barnbarn.

Annars för mig känns alla hjärtans dag som ytterligare som en dag då många känner sig ännu mer ensamma än annars... som jul utan julklappar och nyår ensam utan vänner... Ensamma hjärtans dag.




Så... dags att byta tvätt i maskin...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar