tisdag 21 februari 2012

morgonkaffe...

... tisdag förmiddag. Snön som kom i helgen smälter bort, vägen är en blöt isgata. Grantopparna rör sig i vinden och himlen är alldeles grå. De sista skedarna äppelmos från i höstas ligger i havregrynsgröten. Ja, jag har börjat vänja mig vid att äta gröt på morgonen.

Det gick en virvelvind genom min lägenhet i går… den höll på i två intensiva timmar. Det var två månader sedan jag såg dem sist mina barnbarn. Men i går kom de. Vi åt köttbullar med mos. Barnen badade i badkaret, de har bara dusch hemma, så det är kul bada badkar här med badskum och ha vattenlekar. Lika mycket vatten på golvet som i badkaret när leken var över… ja, så åkte de igen. Men dagen bröt sitt mönster. Datorn fick vänta ända tills på kvällen. 

Blir en aktiv vecka denna veckan. I morgon ska jag in till stan. Arbetsförmedlingen har information om jobb i Norge... så ? Norge nästa? vill de ha en kvinna som är 51..?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar