måndag 16 april 2012

2010, det har gått två år...


Mina dagboksanteckningar fortsätter. Gör ont att läsa dem, minns alla tårar och hur ont det gjorde denna tiden. Minns hur min kropp svullnade upp och hur trött jag var... hur sviken och ensam jag kände mig.

2010-04-09
Visade Moa hojen i går… skulle starta upp den… hummm… men det funkade inte… satt i batteriladdaren och gick därifrån… kom så på när vi kom till stadsparken att jag glömt sätta på tändnigen… 

ha… går inte starta motorcykeln utan att sätta i och vrida om nyckeln… ha… hummm. 
Måste hitta ut ur detta…

Vi var och bowlade på kvällen jag, Moa och Zidney… Ja, jag satt mest och såg på, min son var duktig på detta ... hade jag ingen aning om.
och så åt vi på Bambo city…


2010-04-10
I dag har jag varit till psykologen igen ska tillbaka på torsdag nästa vecka…
Moa har gjort en ny skylt åt mig till dörren… ingen reklam tack, och så hade hon diskat när jag kom hem från psykologen… och städade… hummm… släpper nog inte hem henne på söndag…  

*L* … Titta jag kan le… 
Vi ska handla i dag och så göra ett nytt försök med motorcyklen.
  

2010-04-12
Nu har  Moa åkt hem… tomt.. Vi var till badhuset i lördags, och så var vi på bio i fredags… såg Remember me.
Har sovit dåligt i natt igen. 

Var och fikade med en vän från jobbet i dag… de hade haft rehabmöte, ser ut som de tänker aktivera mig lite… bara det inte blir för mycket… Moa gav mig kraft, men när de alla kom och hämtade henne i går blev det mycket… Klarar inte av folk, slutar oftast med att jag börjar gråta.

Min vän hade fått till uppdrag att fika med mig … och se hur jag mår… hålla kontakt… fast han mår inte så bra han heller… Vi var och lyssnade på min motorcykel… dags att rulla ut… snälla sopa gatorna, den snörika vintern har gjort att det sandats mycket och resultatet är … sand… sand och sand… inget kul att köra i, risk att köra omkull…



2010-04-13
Solen skiner… jag har den falska balkongdörren öppen….men jag vet inte… känns inte som något speciellt bra dag.. får hoppas på nattsömn och krafter i morgon… fick ny tid till läkaren på torsdag… mina tabletter är nästan slut…


2010-04-14
vaknade till vid halv åtta men somnade om … sov till halv ett…  
Lyckades ta mig ner i tvättstugan till ett… slut på trosor… var nödläge att tvätta… annars det blir ju inte så mycket tvätt, klär mig ju inte varje dag… mest morgonrockar och handdukar, trosor…  och lakan…  undrar när jag tvättade sist…

Släpade ut sommardäcken till bilen… måste få på dem… hummm… det sägs att det är siste dagen i dag sedan får man inte köra med dubben… ska till läkaren i morgon… så behöver bilen då…

oj oj oj, nu får jag väl panik igen…

Solen skiner, ser så skönt ut… men är så trött… trodde ju att om bara solen kom så skulle jag må bättre… är så fundersam… vet inte vad min psykolog menade sist… ska träffa henne igen på fredag…


2010-04-15

… tre intressanta eller trevliga saker som hänt i dag… 

trevligt, vitsippor och vårlök blommar, såg vitsippor bakom Tunavallen och vårlök i stadsparken…
trevligt var också att se att de soppar gatorna nu från småsten och sand.

Intressant, vulkanutbrott på Island, askan har stängt flygrummet i flera länder, Norge, Storbritannien, Sverige, Finland, Belgien, Danmark… och molnet drar vidare åt syd ost… kan hålla på i dagar, veckor eller i månader… sist den vulkanen hade utbrott höll det på i över ett år… vulkanen ligger under Eyja-fallajökull på Island. 
Fotade Peter och Cecilia där en gång på 90-talet liggande vid ett stup och titta ut över isen… Men alla de korten har  deras far… ville inte förstöra albumen med att dela på dem, när vi skildes… hoppas på att han någon gång tittar i dem med barnen…

Var till läkaren på förmiddagen …och enligt psykologen skulle jag varit till henne i dag också…hon ringde och undrade vart jag var… fast jag har antecknat den 16 mars-fredag… klockan 14.00…phuuu... när ska jag bli bra igen?
Nu får vi se hur det går med att återanpassa mig… men känner att jag har ett stort sovbehov fortfarande…

Jävlar… i dag ska dubbdäcken bort… och de sitter fortfarande kvar på min bil… men om det nu hjälper… haha om jag blir stoppad… sommardäcken ligger i skuffen… måste få på dem… hummm….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar