onsdag 18 april 2012

Väder...

Visst är det segt, dessa gråa dagar... trist?
Ja, lite... men hur vore det med ett väder som inte varierade... utan var samma dag efter dag...

I måndags regnade det... gick i regnet på min vandring längs ån. Vattendropparna störde trädens spegelbild och bildade ringar i vattenytan när de träffade den. En vacker vandring trots att inte solen sken.

I går haglade det flera gånger under dagen. Fåglarna vid matplatsen utanför mitt fönster såg lite frågande ut när de slet med sina brödbitar. En bofink drog i en stor brödbit, och backade in bland buskarna.




På min dagliga vandring kom en hagelskur. Fruset regn... De små vita snöhaglet även kallat "trindsnö" studsade mot marken, och blev liggande, fick mig att tänka på salt. Fångade iskulorna i mina händer och gjorde en isboll... Det finns stora hagel som orsakat katastrofer ja, faktiskt dödat, men dessa var små runt 5 millimeter.

I dag har jag "tvättdag"... får se om jag kan hänga ut mina nytvättade lakan på baksidan... Snöade lite på morgonen, så kom solen ett tag, men nu är det bara grått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar