söndag 29 april 2012

Det gröna tar över, snart är sommaren här...

och barrväxterna får hjälp med att färglägga naturen.

Alla milen jag gått börjar synas på mina skor...  Men blir ett senare problem, köpa nya skor... hummm.

De orange färgade snöpinnarna står fortfarande kvar längs vägen, nej inte ska det väl bli mer snö? Men vem vet?
Blåsippor, vitsippor, violer, tussilago växer i diket... en citronfjäril flyger med mig längs vägen, men den vill inte fångas på bild...
en ödla springer över vägen framför mig... snabbt är den nere i diket på andra sidan. Inte heller den ställde upp för att bli fotograferad.

Mina funderingar är mest på jobb nu... kan inte till fullo,släppa in naturen på min vandring, trots det underbara vädret


 Jag ser upp på den nya små gröna bladen. Solen bländar mig på en nästan målad himmel.









































Jag gick till grannbyn, till pappas grav, satte en bukett vitsippor på graven. På vägen hem blev det riktigt varmt i solen, så jackan åkte av...








Förresten, Grattis! alla gräsmatteägare, gräset växer, dags att ta fram klipparen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar