onsdag 11 april 2012

.. helgens äventyr är över.


Tillbaka igen i min vardag. Mulet och grått ute, som om de tunga regndropparna har tvättat bort vårens alla färger.

Satt över fyra timmar i går och letade bland platsannonser, på olika sidor på nätet… inte ett jobb hittade jag som var sökbart för mig, som jag inte redan hade sökt. Arbetsförmedlingen visade 18 jobb inom industrin i Östergötlands län, men jag är inte utbildad CNC-svarvare, svetsare med licens eller elmontör... och jo jag har ett truck-kort, men för att söka lagerarbeten ska jag tydligen numera vara student.

…  läser en rapport ur en tidning.
Sverige är ett av världens sämsta länder när det kommer till att rekrytera och behålla äldre medarbetare i företagen. En ny global undersökning bland 30000 arbetsgivare världen över visar detta… överraskad … nej… vet ju att det var sällan eller aldrig det kom någon ny till min förra arbetsplats som var 50 år eller mer... och då var inte arbetslösheten så hög som den är nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar