söndag 22 april 2012

från min dagbok 2010... det har gått två år.


Flygen är fortfarande mestandels inställda… fast flygbolagen vill flyga. Eyjafjallajökull  fortsätter sin verksamhet, helt lugnt och jag tror hon suckar ut lite extra aska, bara för att visa att naturen vinner över allt..

2010-04-21
Kom upp halv tolv, läste posten… ingen lön denna gång. 
Tittade ut, det snöar! Hela himlen är grå och det faller tätt med snö… och jag som körde hoj i går! Men det smälter när de kommer ner till marken, så det ligger inget kvar… ännu.
Dags för frukost.
Det känns som allt jag trott på… nu bara visar sig vara en bluff… som illusioner i en varm öken. Jag har trott på mål som andra förkastat innan ens tanken på målet kom… är så förfärligt, kunde lika gärna bara ha flytit runt. Hade säkert mått bättre då.  Nu har jag hamnat i ett tomt rum, ett syrefritt luftfritt rum… och där flyger jag, utan mål utan något att tro på…  vad jag gör spelar ingen roll, men om jag inte gör det så spelar det en roll… ingen kommer att minnas det jag gör en mindre det jag inte gjorde…
Vad skulle jag gjort för att bli sedd? Hur högt skulle jag höjt rösten för att bli hörd?

2010-04-22
Fick nytt läkarintyg i dag, sjukskriven till den 31 maj, var ner till försäkringskassan och lämnade in det och fick en kopia. Var kallt och regnigt ute… det måste ha kommit en hel del snö i natt för det låg små snöbäddar lite här och där mellan påskliljor och andra blommor och på de parkerade bilarna.
Var till Bromskloss på kvällen kändes ganska bra, men blir vimsig yr, när det blir för mycket runt mig.

2010-04-23
Var till psykologen . Vet inte om jag ska tycka synd om henne … så hon försöker… frågor som jag trasslar till, fårstår inte… hon säger jag gör undanflykter, är nog så men jag vet inte… tror att i dagsläget vet nog omgivningen mer hur jag mår och vad som är fel, än jag själv… tokigt?  
Fick läxa av psykologen skulle tänka något positivt om mig själv tre gånger om dagen. Fem positiva saker när jag vaknar om mig själv, och så fem på dagen och fem på kvällen, undrar om jag kommer på några..? Hon säger att jag varit elak mot mig själv… inte tänkt på mig själv.
Hon sa att ett barn som slår huvudet i väggen lär sig att inte slå huvudet i väggen, men jag har fortsatt… självdestruktivt… fast jag har inte upplevt det så… Det har funnits mål som jag ville nå, som jag fått i uppdrag att nå och jag ville inte svika dem som trodde på mig.

"Depression är inget tecken på svaghet. Det är ett tecken på att du prövat att vara stark för länge.." eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar