söndag 15 april 2012

letar efter...

... ett tappat ord, och allt hade med mitt grubblande, tänkande, undrande .. att göra.
Med kameran i en ficka, mobilen i den andra och så papper och penna, gav jag mig ut på dagens vandring. En ryggsäck vore inte fel kom det upp i mitt huvud... men äger ingen.
Tillbaka ut till skogen och se om jag hittade ordet igen.

Några stolpar till belysningen i elljusspåret ligger fortfarande över stigen, omkullblåsta av de senaste vindarna... det blev varmt och jag drar ner dragkedjan i jackan. Precis innan jag kom in i bland tallar och granar passerar jag en fårhage, några lammungar skuttar omkring i det torra gräset från i fjor, ännu har inte de nya grässtråna vunnit kampen efter vintern...

Gick där i skogen i går också, det var då ordet dök upp i min hjärna... ordet som nu är försvunnet... någon stans just där jag nu går träffade det mig.... jag gick och grubblade, tänkte, undrade... och så hittade jag sju ord på frågan varför ?... nu är ett av dem försvunnet...

En citronfjäril flyger mot mig på stigen och försvinner in bland träden... och så, borta precis som mitt ord. Vildsvinen har bökat i mossan, känns lite som med ormen jag höll på att "träffa i mitt nästa steg" förra veckan, både fantastiskt och läskigt om jag skulle möta dem här på min vandring i skogen...

Jag kommer ut på vägen igen... Jag har inte hittat ordet... Jag har spår av det... då, nu, sen, men ödet ville inte och viljan kanske inte var tillräcklig... drömmarna var kanske någon annanstans...

Ja, mitt grubblande. Hade en massör, en tjej som läst Kinesisk medicin som jag gick till under några år. Första gången jag kom till henne, så bad hon mig räcka ut tungan... hummm... ja, ok... gjorde det, varpå hon sa. - Du har problem med magen... och det stämde ju, men jag sökte ju för min nacke och rygg. För att må bra måste hela kroppen må bra... och så sa hon till mig att sluta att grubbla... hur visste hon det? Men jag grubblar som sagt fortfarande ibland... och då dyker hon upp i mina tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar